Costa Rica

Eredetileg nem terveztem, hogy a kéthónapos dél-amerikai utamat megszakítom Costa Ricában, de a legolcsóbb jegyet egy közép-amerikai légitársaság, a TACA adta, és ha már az átszállás San Joséban volt, megálltam itt is. 2000-ben több barátom is járt erre és nem voltak túl jó véleménnyel az ország közbiztonságát illetően, ezért én is csak átutazóban voltam. Eredetileg Panama felé vettem volna az irányt, de pont lekéstem a buszt, így inkább északra, Nicaragua felé indultam. Szerencsére buszom pont a kevésbé járt keleti útvonalon, Los Chiles irányába tartott, így odafelé az ország valódi képét láthattam, míg visszafelé a pánamerikai főúton közlekedtem. Costa Rica gyönyörű hely, tucatnyi vulkánnal és nemzeti parkkal, partjait két óceán mossa. A veszélynek nyomát nem láttam, ahogy tudok újra megyek.