Egyiptom

1994-ben a Mahler Ede Művészettörténész Kör (jelenleg Szikomor Alapítvány) szervezésében, Dr. Pécsi Ágnes egyiptológus vezetésével jutottam el először Észak-Afrika legősibb hangulatot árasztó országába. Hamar rájöttem, hogy a turistás helyek kivételével minden egy Rejtő-regény hangulatát idézi. Miután az ország szinte összes műemlékét végiglátogattuk, utolsó nap elugrottam a Kairó melletti Abu Rawash-ban székelő állatkereskedő, a Tolba család otthonába. Pár év múlva újra hozzájuk indultam, kiegészítve a Siwa oázis felkeresésével.

2002-2005 között öt alkalommal vezettem kalandtúrákat a Nílus mentén és a Sínai-félszigeten. Egyiptomot nem tudom megunni, de sajnos Dahab, az egykori “hippi paradicsom” már nem a régi.

A nyugati oázisok és a Líbiai sivatag még rám várnak.


Kapcsolódó cikkeim pdf formátumban:

1. Buzás, B. (1998): Egyiptomi homok. - Index I. (6) 24. PDF

2. Buzás, B. (2002): Gepárdok Egyiptomban. - Vadon 2002/4.: 42. PDF

3. Buzás, B. (2003): Beduinország. A Sínai-félsziget. - Világjáró Utazási Magazin III. (11): Címlap, 4., 24-28. PDF

4. Buzás, B. (2004): Beduin terepen. - Baraka Világjáró Klub hírlevele.

5. Buzás, B. (2005): Több, mint sivatag. A Sinai-félsziget természeti látnivalói. - Vadon 2005/6.: 2-7. PDF


diavetítés

vagy

képek itt