Irán

Csoportos múzeumi gyűjtőútnak indult, de aztán egyedül vágtam neki 1999-ben. Sajnos idő hiányában nem buszozhattam végig a klasszikus Budapest - Isztambul - Teherán útvonalon, hanem repülővel mentem. Helyi biológusok és nagyon kedves vadőrök társaságában onager (vadon élő félszamár faj) és ázsiai gepárd nyomában mászkáltam, miközben felkerestem szinte minden műemléket. A Golestan Nemzeti Park leopárdjai még rám várnak, muszáj visszamennem.


Kapcsolódó cikkeim pdf formátumban:

1. Buzás, B. (2000): Irán. „Zárkózott ország ritka természeti kincsekkel. - Természetvédő Akció Csoport (TACS) éves jelentés. Címlap, 32-35. PDF

2. Buzás, B. (2004): Végveszélyben az ázsiai gepárd. - National Geographic Magyarország 2004/5.: 6. PDF

3. Buzás, B. (2007): Irán nemzeti parkjai. Goore khar-ok és yuz palang-ok nyomában. - Vadon 2007/2.: 20-23. PDF

4. Buzás, B. (2008): A gepárd jövője. – Nimród Safari II. (3): 66-69. PDF


diavetítés

vagy

képek itt